Friday, January 28, 2011

Pantun versi t'ganu :P

 nie pantun saye paste dr kwn kt pesbuk ye.. :) :)


Lembu bunyi 'booooh',
Kambing bunyi 'mbbeekk',
Mareng gi makang kat umoh boh,
xsedap siket..

Drebar boh name pok mak,
Jalan kecok-kecok,
Wi makan nasi mamak,
Naik muok aku tengok..

Jual baju paka longgok,
Baju dijual 10 ya je,
Kete blambok,
Xberani nok wi se..

Berat nanang sunggoh,
Tapi aku rase ringan lepong,
Wi makan pisang je nok nyemboh?
Xtau kale lasong..

Aku kate x mboh,
Ye nok pakse-pakse,
Bereh boh!
Kekgi siap la keje..

Ce wat se-se,
Jangan campor aduk,
Lepah ni aku pose,
Dari buka fesbuk..

Jalang macam itik sekati,
Jalang pulok tengah tepi,
Time raya awok ye lama gila cuti,
Time raye aku,cuti potong gaji..

Kampong aku ade name Yunus,
Tubuh ye memang kuat bau,
Raya cine aku xleh bonus,
Raye pose boleh ke x xtau..

Gi beli kueh pau,
Aku beli 3 je,
Dengar kate dapat angpau,
Tapi xtau nok beri bape..

Jahat kawan aku pow,
Abis ye ambek belake,
Kalu masuk kerja awal dapat angpau,
Kalu buleh pom 20 ya jew..

Eh,bukang name mu dolloh?
Hok jalang senggok-senggok,
Dok padang leloh,
Memang dekut ar mu,Datuk..

.: EaRtHhAnA :.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.