Sunday, October 10, 2010

hari penat saye tp xpe.. ;)


 alaa...dh 12.35pg ke..dh masok hr ahad lah..adduhh..cptnye mase..huhu..penatnye rase..jam segini br bley rehat..haish..sok tatau la bgn kol bape..huhu..sok xde sape pon kt umah nie..bgnla kol bape pon..ahaxx!! ;) bknnye ape..letih tau..br je abes kemas umah yg berantakan kt bwh nie..uhuk uhuk..tringat plak kt mama. hmm..

mama dearie, adik tau mama x sengaje tgglkan umah berantakan cemni, ni mesti lps majlis kt umah ni, mama tros bekejaran gi kl kan? tu yg xsempat kemas tu..hmm..xpe, adik faham. bknnye adik xbiase kemas umah, hari2 pon adik kemas,kan mama kan? x banyak ye sikit pon jd lah..kan mama??atleast b4 gi keje tu mesti kasik sinki tu kosong n dapo tu bkilat,kan mama?? ;) kalo nk ikot kan ati ye balik td mmg penat sgt, rs nk tebongkang je sampai pg sok. tp menengokkan sebesar2 periuk x dbasuh, pinggan gelas penoh sinki..dr ujung dapo sampai ke luar hall penuh segala..hmm..serabot btol mata nie..dan2 ilang penatnye wo!

tros aku kutip sume pinggan cawan mangkuk periuk ku campakkan sume kedalam sink,xmuat sink ye bderet atas lantai..haha!! ape lg der??? sental lah sume tuh...24minit berlalu..haa!! siap sumenye. step ke 2, mengelap semua yg dbasuh td sekaligus menyusun smua tu kedalam lemari n akhirnya, mengelap dapo sampai bekilat dan membungkus 2 plastik besar sampah utk dbawa keluar...

next, mengemas ruamg tamu yg penoh ngan brg iman, menggulung tikar n suson balik kerusi2 ktempat asal. sepintas ku tlihat bilik ayahnda bonda..laaaa..sape plak masok tdo nih..xkemas plak katilnye..ni mesti iman laa ni..haish..malasnye nk kemas..tp, kalo ttbe mama balik malam ni, mesti dia geleng pale tgk bilik dia..xpelah..aku kemas la kjap..huhuu..

then, aku angkot semua brg2 aku td wat naik atas, mandi n solat..aaahh!! segarnye badan!! katil mmg sgt2 merinduiku..tapi..bakul kain kotor plak penoh ;( yg bilik mama td x check lg pnoh ke x, tu blom tgk kain yg ada xlipat lg ke x.. pastu tringat, peti ais x kemas xcuci lg... ;(

yup, mama mmg x suroh wat mende ni, ada pon sket2 je laa..skrg saye tau pnatnye jd mama saye..tu blom tmasok pk kan kerenah anak2 n suami tu, masak pon blom tu..wuwuwu..ni br 2hari mama tgglkan umah ni..huhuhu..papepon, mmg tabik ahh kt mama!! ada hikmah nye mama ttbe tgglkan umah utk 2-3hr..dptla aku rase ape yg mama rase n for at least, aku dh tlg ringankan beban mama..biarlaa org x nmpk pon..biarlaa mama xtau skali pon..aku wat ni iklas kerna-Nya,so xperlu nk tunjuk2 k!! besar pahala aku ni tauw ;)

hey, tringat dinner td aku belikan abah n mama nasi bubur kmpg br,byk gile!!ahax!! bangga tau sbb mama n abah makan hasil dr titik peloh aku ;) kate mama,dia br terase nk mkn nasi bubur kmpg br, ttbe ada dpn mate  plak..syukur..ermmm..sedap!! thanx mama :) bselera sungguh mama n abah mknnye..alhamdulillah..biar hanye bubur nasi kmpg br je, x eksklusif lgsg..tp aku bahagia..sronok dpt tgk derg terutama skali mama laa..teruja sgt ngan nasi bubur tu..almaklom..pucuk dicita ulam mdatang..hikhik..nnt senin ni dik beli ayam kmpg tuan faridah plak tau ;)

adduh..kerja2ku masih tbengkalai..cuci kemas peti ais, mesin kain baju n jemor n lipat masok lemari..byk tuh!! sok je laa ye..mata xleh bukak dh nie..huhuhu..nite2 y'olzzz!! zzzzz....

.: earthhana :.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.