Thursday, September 30, 2010

me,nana n her nikon d60

after all d mcd nite momen wif my femli..i reach my acer baby n get surfin..mencari blogger template yg best2 utk di upgrade,of coz my fb oso is on..
i see my dearie sista, nana is online..pun begitu aku mengambil mase yg lame utk buzz dia..been thinking to ask her or to suprise her soon on her bday..gez will b d big suprise bday present ever from me to her. pon begitu,aku terase mcm xpuas ati selagi aku x tanye dia..hmm..therefore, aku nanyelaa dia about her bday present soon will b a dslr camera... pergghh!! hebatkannn?? alaaa..ni sbb ada kes lah..kes dimane dgn tidak sengaje camera dslr nikon d60 nana tu has gone bcuz of me.dats y i took d responsiblity to pay back..huhu..xpasal2 pulak..haish.
d stowee begin when i reach home wif her d60 n put it on a dining table,and diz time, hafiz ngan kawan dia ada dok pasang tenet baru, cisco brand, ok! ahax!! then, hafiz tegor : effa bw kmane2 ke camera tu?? aku x igt ape yg aku jwb kt dia, yg aku igt, lps aku tarok atas meja tu, tros aku naik atas. kebetulan ni bulan puase tp aku xpuase n aku x bebuke s dat time 'flow' byk gile watkan aku tlantar kt bilik aku kt atas n xtron2.. bgn pg sok aku nk gi keje tu, aku s usual kompem bw nye camera tu gi opis,ada xde event ye aku bawak je kamera tu..kot2la ada scene2 yg best ttbe..kan. but then aku tgk kt atas meja tu dh xde...hmmm..aku pon diztime mmg rush nk gi opis, so aku x pk pnjg, mebe ada org da kemas kot..ke yaya ke amek main jap..kan..adelaatu, xkemanenye..so aku pon gi opis.
balik je dr opis, aku nanye yaya,nanye iman nanye smorg mane pegi kamera tu..smorg pon jwb tatau...aik..pelik bin ajaib nih..so i recall back my memory wether aku ada wat naik x kamera tuh..tp bile pk balik, if wat naik kamera tuh, kompom2 aku cmpk kt atas katil aku yg besau tu..xkan aku cmpk ke lain dah.hmm..maka,bermulalah episod mencari d60 dlm umah..merata ceruk aku cari, nk nangis aku rase..at d same time cuak tu mmg super hyper nye terase..bknnye murah2 regenye nk ganti balik..riban bhaiiiiii!!! ya tuhan, sapele yg ngambik nih...nk solat pon xleh, ye tgh becuti..haish..
selepas gagal menemuinye, bermulala sesi ke 2, dmane suspek2 utama dihubungi. org ptame yg aku call kompom2laa si hafiz tu..sbb dia rasenye bg aku org terakhir dlm memori aku nih yg tgk d60 tu..n up wif  apiz bermati2an ngaku yg dia xamek d60 tu, rasenye br je dia cte yg d90 br je dia beli dlm RM4500,ilang mase dia g smayang jumaat,dia tggl dlm kete dia even kete tu tinted hyper punye..hmm..nk kate dia amek ye x logik gak cuz dia ni pon super kaya punye org..tp xdele aku tuduh dia,sket pon tak.aku juz nk kpastian je samada aku wat naik kamera tu or aku mmg tggl kt atas meja dining hall tu. katenye si hafiz nie, yg dia igt, aku naik atas tu melenggang je..mmg tggl kamera tu atas meja..tp b4 dia balik tu mmg dh xde kamera atas meja tu n dia mmg bsumpah yg kwn dia yg pasang tenet tu x ameknye..hmm..
next mission is to call ciwan,s she owez come to our house 2-3kali sminggu utk tlg kemas2 umah nie..kot2laa time dia ngemas tu tjumpe kt mane2 tsorok ke..kan..hmm..mmg xde katenye,dia pon da abes korek dh umah nie..adehh..aneh sunggoh!!ter pk kalo2 iman yg amek kamera tu watgi umah kwn2 dia wat main..kan..tp yaya kate x logik sbb dia bw psp dia tu kemane2, umah kwn dia laa..bw gi suraulaa...x ilang pon..dia salu main iphone abah watgi merate, x ilang  xrosak pon..adoyaii..wut else shud i do to get back d camera?? tell me!!! salah saye ke??? haa??? ;(
sminggu berlalu..pencarian dan siasatan lanjutan masih diteruskan walau 1001 kehampaan ditemukan..cuti solat pon dh abes,raye pon ter sgt dkat, nana pon sudah cuti raye..debaran kembali terase..kehangatan kembali membara..huhuhu...ape lg lgkh seterusnye?? jalan buntu jua kujumpa...kpd-Nya ku beserah jua, meraung merintih seadanya...masih tertanya2, siapakah empunya angkara? cukuplah aku terseksa sebegini rupa...kering sudah airmata..sehingga kini xku temui mendenya..sampai tahap menangis x berlagu dh niee..haish...
berbalik kpd cite td, berat utk bertanye,akhirnya..aku tanye juge.. fuhhh...legaaa...pd awal chat, dia mcm xsetuju kalo aku gantikan ngan d3k cuz she said, she's no longer beginner to use da d3k, nana nk d90 munye...pergghh!!! bapak ahhhh!! kamera hafiz yg ilang tu laa kirenye..dalam 3-4riban ke atas tuhh..wuisshh..gile x berbaloi nk ganti d60 dia yg dh almost 2yrs pakai tu..huhu..sowee ye nana.. ;) stil d resposibility is there to buy a nikon dslr camera for her..
entah ngape baik bebeno plak adik aku yg 1 nie..disurohnye simpan aje duit yg diasing khas utk gantian kamera tu. katenye duit tu bley pakai utk manyak mende2 lain lg,nnt pandai2la dia crkan d60 yg ilang tu, tggl lg beli lense n etc je...kalo nk dslr gak, beli utk kegunaan sediri je, lg puas hati, gune hasil titik peluh sdiri...huhu..agak terharu disitu..nnt kalo dh jumpe d60, dh jd ada sorg satu, xyah share2 dah..lg syok..haish. kalo nk ganti wat s a bday present skali pon, ganti je mende lain..cnth mcm tinted kan kete br dia tu ke kan..wahh!! itu dikire gantian yg sgt2 berbaloi2 kot!! wuwuwu..nnt nk amek gmbr bg bday present, ye amek gmbr bg resit tinted kete je laa...hahah!! agak unik disitu.. ;) finally, nana came out wif d idea s uya's wed is around d corner n we need to hav d camera,she suggested for me to go n buy digicam juz like dslr..yup!! pnah tgk azrin pakai skali kt weding mimi kot..x igt..huhu..oklaa, kalo itu yg nana nak, i folo je..yet stil i have 2weeks time to survey b4 uya's wed is on.
hmmm..such a memory..thanx nana!! thanx so much!! proud to hav such a kind n cool sist like u..ahaaxx!! nnt kte g survey dgcam nikon tu eh..pastu kte diskas bile n cmane nk g tinted ur car tuh...kabel dh ada, engineer yg encem,gile2 n single kot..hikhik.. ;)

until then,ja'!!!

.: earthhana :.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.